لوله گالوانیزه ساوه به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع لوله فلزی می باشد، که غالبا در سایز های ۱/۲ | ۳/۴ | ۱ | ۱.۱/۴ | ۱.۱/۲ | ۲ | ۲.۱/۲ | ۳ | ۴ | ۵ | ۶ تولید می شود.

با توجه به وجود سایز های گوناگون برای این لوله، شما می توانید برای خرید لوله گالوانیزه ساوه از مشاوران فروشگاه الوآهن راهنمایی و مشاوره بگیرید.

برای دریافت قیمت لوله گالوانیزه ساوه، می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید و یا با شماره های درج شده داخل سایت تماس بگیرید.

Reset

عکس محصول اسم محصول سایز تعداد قیمت خرید مجموع مبلغ
لوله گالوانیزه سبک ساوه
Clear
4,738,000 ریال37,080,000 ریال
لوله گالوانیزه سنگین ساوه
Clear
4,036,000 ریال5,486,000 ریال

ورق گالوانیزه ساوه

از گذشته‌های دور فولاد در زندگی انسان‌ها نقش و کاربرد زیادی داشته است. فولاد با وجود استحکام زیادی که دارد، در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاومت زیادی ندارد و اگر این مشکل فولاد جدی گرفته نشود، ممکن است خسارت‌های زیادی در پی داشته باشد. برای رفع این مشکل می‌توان از ورق گالوانیزه استفاده کرد. در این مقاله به بررسی لوله گالوانیزه به طور کل و لوله گالوانیزه ساوه به طور جز می‌پردازیم.

برای دریافت قیمت لوله گالوانیزه سپنتا می توانید روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

فرایند گالوانیزه در لوله گالوانیزه ساوه به چه شکل است؟

گالوانیزه (Galvanize) یک فرآیند تولیدی است که در آن روکش روی از فولاد یا آهن محافظت کرده و از زنگ‌زدگی لوله جلوگیری می‌کند. گالوانیزه به روش‌های متعددی انجام می‌شود اما متداول‌ترین آن‌ها گالوانیزه گرم است. از طریق گالوانیزاسیون آهن و فولاد در خارج با یک‌لایه روی محافظ پوشیده می‌شوند. آهن دائماً در معرض تخریب ناشی از آب و هوا است. به عنوان مثال، آهن در معرض رطوبت و اکسیژن زنگ می‌زند و دچار خوردگی می‌شود. با گذشت زمان، وجود زنگ‌زدگی و خوردگی می‌تواند تمامیت ساختاری آهن را به خطر بی اندازد. خوشبختانه، گالوانیزه روشی ساده و مؤثر برای محافظت از آهن در برابر این خطر احتمالی است.

خرید لوله گالوانیزه ساوه

لوله گالوانیزه ساوه

کارخانه‌های نورد و پروفیل ساوه در سال ۱۳۵۴ با هدف تولید انواع لوله و پروفیل‌های فولادی با ظرفیت تولیدی ۵۰۰۰۰ تن در سال تأسیس شد. مدیریت این كارخانه در راستای استراتژی توسعه بازار، افزایش تنوعات محصولات و نفوذ به بازارهای صادراتی، برنامه‌ریزی دقیق خود را در جهت سرمایه‌گذاری با هدف ارتقاء كیفی و كمی محصولات آغاز نمود و هم‌اکنون حاصل تلاش و برنامه‌ریزی دقیق مدیریت این شركت، دستیابی به ظرفیت ۲.۰۰۰.۰۰۰ تن در سال است. لوله گالوانیزه ساوه به روش غوطه‌وری گالوانیزه تولید می‌گردد و با پوشش و مقاومت بالای خود در مقابل زنگ‌زدگی، یکی از محبوب‌ترین انواع لوله‌های گالوانیزه برق بوده و بخصوص در مناطق با رطوبت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله‌های فولادی در کارخانه گالوانیزه‌ی ساوه به دو صورت مورد عمل گالوانیزاسیون قرار می‌گیرند که به صورت کلی این روش‌ها را روش‌های سرد و گرم تقسیم می‌کنند.

در روش سرد که به آن روش الکترولیت اسیدی نیز گفته می‌شود؛ از یون‌های نمک موجود در یک محلول آبی برای پوشش دهی ورقه‌ها استفاده می‌شود، این در حالی است که در روش گرم پس از آنکه ورقه‌ها به محلول فلاکس آغشته شدند؛ ورقه در کوره تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد حرارت دیده و سپس در روی مذاب با دمای ۴۵۰ درجه غوطه‌ور می‌گردد. لوله‌های گالوانیزه ساوه یکی از بهترین و معتبرترین برند‌های لوله گالوانیزه در کشور است که با استفاده از مدرن‌ترین و نوین‌ترین روش‌ها و با به کارگیری استاندارد‌های روز دنیا اقدام به تولید لوله‌های گالوانیزه می‌کند.

لوله گاوانیزه ساوه

لوله گالوانیزه ساوه چند مدل است؟

  1. لوله گالوانیزه آب
  2. لوله گالوانیزه گلخانه‌ای
  1. لوله گالوانیزه برق
  2. پروفیل گالوانیزه

ویژگی‌های لوله گالوانیزه ساوه

اگر شما قصد خرید لوله گالوانیزه ساوه را دارید در هنگام خرید حتماً باید به موارد زیر توجه کنید:

لوله‌ گالوانیزه ساوه از نوع لوله‌های درزدار هست که درز آن‌ توسط دستگاه‌های درز جوش به هم متصل شده‌ است.

این لوله‌ها در شاخه‌های ۶ متری و با دو سردنده تا قطر ۸ اینچ تولید می‌شوند، ضمن اینکه این لوله‌ها در سه نوع متوسط، سنگین و فوق سنگین تولید می‌شوند.

قیمت لوله گالوانیزه ساوه در سایز ها و مدل های مختلف متفاوت است. برای دریافت قیمت لوله گالوانیزه ساوه با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.

خرید لوله گالوانیزه ساوه

لوله‌ گالوانیزه ساوه از نوع لوله‌های گالوانیزه گرم می‌باشد که بر اساس استاندارد ISIRI 3765 تولید می‌شوند.

این لوله‌ها برای مصارف آب‌رسانی بسیار مناسب هستند و در صنعت ساختمان بسیار کاربرد دارند.

کاربرد لوله گالوانیزه ساوه چیست؟

لوله‌ گالوانیزه ساوه دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و تولید این لوله‌ها در سایزها و اندازه‌های مختلفی به صورت پیش‌فرض و سفارشی انجام می‌شود. این لوله‌ها کاربرد و مصارف زیادی در اماکن و جاهای مختلف دارند که اگر شما قصد خرید لوله گالوانیزه ساوه را دارید می‌توانید با توجه به کاربرد انتخاب خود را انجام دهید. برخی از کاربردهای آن عبارت‌اند از:

  • صنعت گاز
  • نفت و پتروشیمی
  • صنایع کشاورزی
  • آب‌رسانی
  • سازه‌های فلزی
  • دکل‌های مخابراتی
  • کابل‌های برق
  • تصفیه خانه‌ها
  • نیروگاه‌های برق و آب

چرخه تولید لوله گالوانیزه

در لوله‌های گالوانیزه ساوه، گالوانیزاسیون بدین صورت است که ابتدا لوله‌های تولیدی را به واحد آماده‌سازی (Hot Deep Galvinizing) منتقل می‌کنند. سپس لوله‌ها چربی‌گیری و زنگ‌زدایی شده و در مرحله بعد به محلول فلاکس آغشته می‌شوند.

لوله‌های فلاکس شده به کوره پیش گرم منتقل می‌شوند که در آنجا تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد حرارت می‌بینند. در ادامه به داخل وان، روی مذاب هدایت می‌شوند که به مدت یک دقیقه در این وان که دمای ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد دارند، قرار می‌گیرند.

بلافاصله پس از خروج از وان روی، مازاد فلز باقیمانده روی سطوح داخلی و خارجی لوله‌های گالوانیزه ساوه، با دمش هوا و بخار پاک شده و درنهایت آن‌ها را به داخل آب سرد فرومی‌کنند. انتهای لوله گالوانیزه ساوه دنده شده و توسط درپوش پلاستیکی رنگی (معمولاً آبی) پوشانده می‌شود که این عمل برای حفاظت از سطوح دنده‌ها و نیز برای شناسایی لوله صورت می‌گیرد.

تمامی این عملیات به منظور جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی و خراب شدن  لوله‌های آب، سطح داخلی و خارجی گالوانیزه می‌شود

مشخصات فنی لوله‌ گالوانیزه ساوه چیست؟

لوله گالوانیزه ساوه در مشخصات و ویژگی‌های زیر تولید و روانه بازار می‌شوند. این لوله‌ها دارای دو مدل سبک و سنگین می‌باشند. تمام لوله‌های گالوانیزه سبک در فشار کاری ۱۲ بار و دمای کاری ۵۰ درجه سانتی‌گراد تولید می‌شوند. وزن لوله‌های سبک از ۰٫۹۴ کیلوگرم تا ۹٫۷۵ کیلوگرم متغیر می‌باشند.

مدل دیگر لوله گالوانیزه ساوه لوله‌های گالوانیزه سنگین می‌باشد. فشار کاری لوله‌های سنگین ۱۶ بار و دمای کاری لوله‌ها گالوانیزه ۷۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. وزن لوله‌ها نیز بین ۱٫۴۴ تا ۱۴٫۵۰ کیلوگرم متفاوت و متغیر می‌باشد.

شایان ذکر است که قطر لوله گالوانیزه ساوه از ۲/۱ اینچ تا ۴ اینچ در کارخانه‌های ساوه موجود می‌باشد. طول لوله‌ها نیز بین ۶ متر یا ۱۲ متر می‌باشد.

لوله گالوانیزه ساوه در چه سایز هایی تولید می شوند؟

لوله‌ گالوانیزه ساوه در وزن و اندازه‌ و سایز‌های مختلف تولید و روانه بازار فولاد و صنعت کشور می‌شود. ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۱۱ و ۲۱ اینچ اندازه‌های لوله‌های تولیدی شرکت لوله‌سازی ساوه می‌باشد.

همچنین توجه داشته باشید که لوله‌های آب و گاز ساوه بر اساس استانداردهای DIN 2440, DIN 2394-1, BS 1387,API 5L, BS 1139-1 و لوله‌های گالوانیزه ساوه بر اساس الزامات استانداردهای کنترل کیفیت گالوانیزاسیون طبق DIN 2444, DIN EN 10240 تولید می‌شوند.

مقادیر دقیق سایزها و ضخامت‌ها ممکن است بسته به استانداردها و مشخصات فنی مورد استفاده در هر کشور و منطقه متفاوت باشد. برای دسترسی به سایزهای دقیق و استانداردهای مربوطه بهتر است با تامین‌کنندگان لوله‌ گالوانیزه ساوه فروشگاه الوآهن مشورت کنید.

 

مزیت لوله گالوانیزه ساوه نسبت به سایر لوله‌ها

لوله‌ گالوانیزه ساوه در عمل لوله‌های فلزی از جنس آهن با فولاد می‌باشند که فرآیند گالوانیزاسیون روی آن‌ها انجام شده است و با فلز قلع یا روی پوشیده شده است.

درواقع فرآیند گالوانیزاسیون در لوله گالوانیزه ساوه عملیاتی است که در آن لوله‌های فلزی و فولادی با فلز روی مذاب پوشانده شده‌اند تا لوله‌ها در برابر واکنش‌های شیمیایی و خوردگی مقاومت کنند.

مزایای لوله‌های گالوانیزه ساوه نسبت به سایر لوله‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  1. مقاومت بالا در برابر خوردگی: لایه گالوانیزه که به روی سطح خارجی لوله گالوانیزه ساوه تشکیل می‌شود، باعث می‌شود لوله مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی داشته باشد. این ویژگی به خصوص در محیط‌های مرطوب، آبی، صنعتی و خورنده مهم است.
  2. عمر مفید طولانی لوله گالوانیزه ساوه: قیمت لوله گالوانیزه ساوه به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، دارای عمر مفید طولانی هستند و می‌توانند در محیط‌های سخت و شرایط آب و هوایی متفاوت استفاده شوند از این رو بسیار به صرفه هستند.
  3. مقاومت مکانیکی لوله گالوانیزه ساوه: لوله‌ گالوانیزه ساوه با توجه به مواد اولیه فولادی که از آن تولید می‌شوند، دارای مقاومت مکانیکی بالا هستند. این مقاومت به لوله‌ها امکان می‌دهد با فشار و بارهای سنگین مقابله کنند. از این رو قیمت لوله گالوانیزه با توجه به ویژگی های آن بسیار به‌صرفه است.
  4. قابلیت انعطاف‌پذیری: لوله‌ گالوانیزه ساوه قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توانند به راحتی تغییر شکل دهند و در تنظیمات مختلف نصب شوند. این ویژگی مهم در ساخت و ساز و صنایع مختلف استفاده می‌شود.
  5. سهولت نصب و تعمیر لوله گالوانیزه ساوه: لوله‌های گالوانیزه سبک و قابل حمل هستند و سهولت نصب و تعمیر آنها در سیستم‌های لوله‌کشی را فراهم می‌کند.
  6. قیمت مناسب: قیمت لوله‌ گالوانیزه ساوه در مقایسه با برخی لوله‌های دیگر بسیار مناسب است.

میزان مزیت لوله گالوانیزه ساوه نسبت به سایر لوله‌ها بستگی به مواردی مانند نیازهای مشتری، محیط کاربرد، استانداردها و مشخصات فنی مورد نظر دارد. در برخی موارد خاص مانند برخورد با آب‌های خورنده، محیط‌های آبی یا صنعتی، یا نیاز به مقاومت بالا در برابر خوردگی، خرید لوله‌ گالوانیزه ساوه می‌تواند انتخاب مناسبی باشند.

به طور کلی، انتخاب لوله‌های گالوانیزه ساوه بر اساس نیازهای خاص و استفاده‌های مشخص می‌تواند از مزایای آنها بهره‌برداری بهینه را فراهم کند. با این حال، قبل از خرید و قیمت لوله‌ گالوانیزه ساوه، توصیه می‌شود مشخصات فنی و استانداردهای مربوطه را بررسی کرده و با تامین‌کنندگان و کارشناسان فنی فروشگاه الو آهن مشورت کنید.