خرید درپوش لوله

برای خرید محصولات مد نظر خود از جمله درپوش لوله، از طریق صفحه فروشگاه الوآهن اقدام کنید و با شماره های بخش فروش ما تماس گرفته تا از تخفیفات ویژه نیز بهره مند شوید. 

به دلیل نوسانات قیمت در بازار لوله و اتصالات پیشنهاد می کنم همین الان برای اطلاع از قیمت و خرید درپوش لوله با ما در الو آهن تماس بگیرید. 

انواع درپوش لوله فلزی

درپوش جوشی مانیسمان

درپوش جوشی لوله مانیسمان

درپوش گالوانیزه

درپوش لوله گالوانیزه

درپوش دنده ای سیاه

درپوش دنده ای سیاه 

قیمت در پوش لوله

با توجه به متغیر بودن قیمت لوله و اتصالات به ویژه قیمت درپوش لوله در بازار نمی توان رقمی ثابت و دائمی برای آن اعلام کرد. برای همین گروه الو آهن امکانی را در سایت شرکت خود قرار داده است تا کاربران عزیز بتوانند در هر زمانی از ساعت کاری با متخصصان فروش ما تماس گرفته و از قیمت محصول مد نظر خود با خبر شوند. 

درپوش لوله آب

یکی از مهم ترین مشکلات ساخت و ساز ساختمان در گذشته های دور نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان و وجود منبع آب در داخل خانه بوده است. اما امروزه به لطف وجود لوله و اتصالات، این مشکل دیگر برای صنعت ساختمان و لوله کشی وجود ندارد.

درپوش لوله

با گذشت زمان انواع مختلفی از اتصالات لوله آب ایجاد شد که امکان انتقال آسان آب به ساختمان را فراهم می کرد. یکی از این اتصالات که برای لوله کش ها بسیار مفید است، درپوش لوله آب است. در این مقاله از الو آهن قصد داریم به معرفی و بررسی انواع درپوش لوله آب بپردازیم

اتصالات لوله آب

قبل از معرفی درپوش لوله آب، بیایید نگاهی به انواع دیگر اتصالات لوله آب بیاندازیم.

انواع اتصالات لوله آب بر اساس هدف و کارکردشان در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. نقش هر نوع اتصال لوله آب در سیستم های لوله کشی به اندازه اندازه آن مهم است و نمی توان اتصالات لوله آب را از نظر اهمیت دسته بندی کرد. لیست زیر شامل انواع اتصالات لوله آب می باشد

انواع اتصالات لوله

درپوش لوله آب چیست؟

درپوش لوله یکی از ساده ترین انواع اتصالات لوله آب است که برای انسداد لوله ها کاربرد دارد. اگر بخواهیم یک لوله با قطر کم را مسدود کنیم ، بهترین گزینه درپوش های چهار گوش هستند. در حالی که بهتر است برای مسدود کردن لوله هایی با قطر زیاد از درپوش های شش گوشه استفاده کرد. سرپوش نوع ماده ی درپوش یا پلاگ است. به طوری که عملکرد یکسانی با درپوش دارد اما ماهیت ماده داشته و کاربرد آن در لوله های ماده است.

درپوش لوله آب ها برای خطوط آبرسانی صنعتی، تجاری و خانگی، ماشین آلات و تجهیزات پردازش و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین با هدف از بین بردن بلوک های هوا روی پمپ های آب سوار می شوند. از آنها به عنوان یک بخش مهم در اتصالات لوله یاد می شود.

اشکال مختلف درپوش لوله آب

درپوش لوله آب ها از نظر شکل طراحی خود در دسته های مختلفی قرار می‌گیرند. لوله کش بر اساس نیاز خود شکل درپوش لوله آب را انتخاب می‌کند. شکل های درپوش لوله آب شامل موارد زیر هستند:

  1. مربع
  2. دایره 
  3. مستطیل 
  4. شکل U 
  5. شکل I 
  6. شش ضلعی
درپوش لوله

انواع درپوش لوله آب

درپوش لوله آب ها از نظر نحوه ساخت در انواع مختلفی تولید می شوند. هر کدام از انواع درپوش لوله آب ها کاربرد خود را در سیستم لوله کشی دارند و بر اساس نوع لوله ها به کار برده شاید باید انتخاب شوند. در ادامه هر کدام از این درپوش لوله آب ها را معرفی و بررسی میکنیم‌.

۱) درپوش لوله آب دنده ای:

درپوش لوله دنده ای همانطور که اسمش مشخص برای کور کردن و بستن مجرای خروج آب از لوله فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نکته را فراموش نکنید که درپوش دنده ای دارای رزوه نر است مانند درپوش لوله گالوانیزه . پس فقط در رزوه های ماده قابل قرار گرفتن است.

توصیه می‌شود در فصل سرما و زمستان که آب درون لوله ها یخ می بندد ، درپوش های انتهایی سیستم را باز کنید و اجازه بدهید تا آب مانده در لوله ها خارج شود. این کار کمک می‌کند تا در فصل زمستان ، شکستگی و ترکیدگی در لوله های اتفاق نیفتد. تا سال آینده بتوانیم دوباره از سیستم آبرسانی و آبیاری تان مثل روز اول استفاده کنید.

درپوش لوله آب

۲) درپوش لوله آب مخروطی:

این نوع درپوش لوله دارای بدنه مخروطی شکل هستند، که به خوبی لوله را می بندند. بعضی از این اتصالات می توانند هم به عنوان کپ و هم به عنوان کورکن استفاده شوند. درپوش های مخروطی و کورکن ها چندین کاربری دارند و با اتصالات نر و ماده NPT ، لوله و شیلنگ های صاف و اتصالات صاف رزوه ای به خوبی عمل می کنند .

این اتصالات دارای بدنه مخروطی هستند تا ضمن تسهیل در بازکردن، اتصال ایمن و محکمی را فراهم کند. کپ های مخروطی به گونه ای طراحی شده اند که از کلیه اتصالات داخلی و خارجی، رزوه ای و غیر رزوه ای در برابر آسیب ، خاک یا رطوبت محافظت می کند .

۳) درپوش های ضد چرخش:

همانطور که از نام این درپوش لوله آب پیداست، شکل آن مانع از چرخیدن لوله ها و شیلنگ ها می‌شود. از مزایای این درپوش لوله آب میتوان موارد زیر را نام برد:

درپوش لوله

  • قابلیت نصب آسان و سریع
  • مقاوم در برابر فشار و ضربه احتمالی
  • مقاوم در برابر اشعه مادون قرمز
  • قیمت مناسب و مرقوم به صرفه
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و کود های شیمیایی
  • قابلیت آب بندی کامل بدون نیاز به لوازم آب بندی
  • سهولت در باز و بسته شدن جهت بازدید لوله