خرید سه راهی لوله آب

برای خرید محصولات مد نظر خود از جمله انواع سه راهی لوله آب، از طریق صفحه فروشگاه الوآهن اقدام کنید و با شماره های بخش فروش ما تماس گرفته تا از تخفیفات ویژه نیز بهره مند شوید. 

به دلیل نوسانات قیمت در بازار لوله و اتصالات پیشنهاد می کنم همین الان برای اطلاع از قیمت و خرید انواع سه راهی لوله آب با ما در الو آهن تماس بگیرید. 

قیمت سه راهی لوله آب

با توجه به متغیر بودن قیمت لوله و اتصالات از جمله قیمت سه راهی لوله آب در بازار نمی توان رقمی ثابت و دائمی برای آن اعلام کرد. برای همین گروه الو آهن امکانی را در سایت شرکت خود قرار داده است تا کاربران عزیز بتوانند در هر زمانی از ساعت کاری با متخصصان فروش ما تماس گرفته و از قیمت محصول مد نظر خود با خبر شوند. 

سه راهی لوله آب

یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان بوده است. اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.

سه راهی لوله آب

با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان میشوند. یکی از پرکاربرد ترین اتصالات لوله آب سه راهی ها هستند که در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی آن بپردازیم.

یکی از قطعات مورد استفاده در اتصال لوله ها، سه راهی لوله آب هستند که کاربرد زیادی در سیستم های لوله کشی ساختمانی دارند. از اتصالات سه راهی برای ایجاد انشعاب های فرعی در مسیر لوله کشی اصلی بهره گرفته می شود. به علت وجود این نوع از اتصالات لوله آب است که میتوان آب را به نواحی مختلف ساختمان انتقال داد.

اندازه دهانه خروجی برخی از سه راهی لوله آب از دهانه اصلی جریان کوچکتر است. از این رو میتوان این نوع اتصالات را به عنوان کاهش دهنده سایز دهانه مجراهای اصلی جریان نیز در نظر گرفت.

سه راهی لوله آب

برای کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون، سه راهی لوله آب در بسیاری از اندازه ها، جنس ها و اشکال گوناگون ارائه می شوند. به غیر از اندازه های استاندارد، اندازه های غیر معمول دیگری هم از ترکیب سه راهی لوله آب می توان تولید کرد.

اهمیت سه راهی لوله آب

به جرات میتوان گفت بدون استفاده از سه راهی لوله آب، نصب سیستم های لوله کشی در ساختمان های امروزی غیر ممکن است؛ زیرا لوله کش نمیتواند لوله ها را به نواحی مختلف در زاویه های مختلف ساختمان برساند.

لوله کش ها برای نصب لوله به طور کامل در تمام تاسیسات ساختمان ، نیاز به سه راهی لوله آب دارند. در نتیجه سه راهی لوله آب از جمله اتصالات لوله آب است که نقش بسیار مهمی در انتقال آب دارد.

همچنین توجه داشته باشید که به دلیل اتصال سه لوله در سه راهی لوله آب، فشار آب در ناحیه زیاد می باشد. جنس سه راهی لوله آب و نحوه نصب آن باید به خوبی لازم باشد تا شاهد اشکالات لوله کشی نباشیم.

سه راهی لوله آب

انواع سه راهی لوله آب

همانطور که گفته شد سه راهی لوله آب در اندازه ، شکل ، جنس و زاویه های مختلف ساخته و طراحی میشود. در این قسمت از مقاله انواع سه راهی لوله آب را از نظر کارکرد آنها و جنسیت آنها( نر و ماده) بررسی خواهیم کرد.

انواع سه راهی لوله آب از نظر کارکرد

۱) سه راهی لوله آب تبدیل: 

از این نوع سه راهی به منظور ایجاد انشعابات توسط لوله هایی با قطر متفاوت استفاده می شود. سه راهی لوله آب تبدیل در اندازه های مختلف و دو نوع روپیچ توپیچ و دنده از داخل تولید می شوند.

۲) سه راهی لوله آب معادل:

 این نوع سه راهی لوله آب که از آن به عنوان سه راهی قائم نیز یاد می شود، تنها برای انشعاب دادن به لوله های هم قطر لوله اصلی که در زاویه ۹۰ درجه قرار گرفته اند استفاده می شوند. سه راهی لوله آب قائم از داخل دارای دنده هایی جهت اتصال می باشند.

۳) سه راهی لوله آب ۴۵ درجه: 

استفاده از این نوع سه راهی لوله آب که مانند سه راهی های نوع قائم از داخل دنده شده اند، در اتصالات لوله کشی فاضلاب بسیار پرکاربرد است. همانطور که از نام این سه راهی مشخص است، کاربرد آن در ایجاد انشعابات ۴۵ درجه ای می باشد.

سه راهی لوله آب 45 درجه

انواع سه راهی لوله آب از نظر جنسیت

تفاوت اساسی بین این اتصالات در این است که سه راهی لوله آب نر برای اتصال یک قطعه لوله به یک قطعه از لوله دیگری که دارای رزوه داخلی NTP (رزوه ماده) است، استفاده میشود؛ اما سه راهی لوله آب ماده برای اتصال یک قطعه لوله به یک اتصال NPT نر استفاده میشود.

این نوع اتصالات در مقیاس استاندارد لوله کشی می باشند و در بعضی صنایع بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.

اتصالات لوله آب

انواع اتصالات لوله آب بر اساس هدف و عملکرد خود در دسته های مختلفی قرار میگیرند. نقش هر کدام از انواع اتصالات لوله آب در سیستم های لوله کشی به اندازه خود مهم بوده و نمی توان از نظر اهمیت اتصالات لوله آب را دسته بندی کرد. در لیست زیر انواع اتصالات لوله آب جمع آوری شده است.

انواع اتصالات لوله

  • اتصالات زانویی
  • اتصالات کاهنده 
  • اتصالات سه راهی لوله آب
  • اتصالات چهار راهی لوله آب
  • بوشن
  • مهره و ماسوره 
  • آداپتور 
  • اولت 
  • پلاگ یا درپوش
  • کپ یا سرپوش 
  • شیرآلات آب