تعمیرات لوله کشی ساختمانی

همانطور که میدانید لوله کشی ساختمانی از مهم ترین بخش های صنعت ساختمان سازی و همچنین لوله کشی است که کیفیت انجام ان بسیار حائز اهمیت می باشد. اما به دلایل مختلف لوله کشی ساختمانی در طول زمان به تعمیرات نیاز پیدا میکنند به طوری  که نحوه تعمیر و جایگزینی لوله کشی ساختمانی حتی از خود آن فرآیندی مهم تر است .

دلیل آن نیز این می باشد که تعمیرات لوله کشی ساختمانی به نوع سیستم، لوله های به کار گرفته شده، مکان و نحوه نصب ، نوع ساختمان و.‌‌ بستگی داشته و می تواند تنوع بسیاری داشته باشد.

تعمیرات لوله کشی ساختمانی

اهمیت تعمیرات لوله کشی ساختمانی 

غیر قابل انکار است که تعمیرات لوله کشی ساختمانی تاثیر مستقیمی بر طول عمر مفید ساختمان داشته و همچنین میتواند از بروز مشکلات در دیگر بخش های یک ساختمان جلوگیری کند.

فرد تعمیرکار لازم دارد از دقت بسیار بالایی در فرآیند تعمیرات لوله کشی ساختمانی استفاده کند زیرا اگر اشتباهی صورت گیرد ، علاوه بر اینکه هیچ تعمیراتی صورت نمیگیرد‌؛ بلکه ممکن است بخش های سالم لوله کشی نیز با تخریب همراه شوند. از این رو تعمیرات لوله کشی ساختمانی یک تخصص بوده و به یک متخصص نیاز دارد.

تعمیرات لوله کشی ساختمانی

تعمیرات لوله کشی ساختمانی

عوامل نیاز به تعمیرات

تعمیرات لوله کشی ساختمانی می تواند عوامل و دلایل متنوعی داشته باشد که وظیفه شناخت و تعمیر آن با تکنسین لوله کشی می باشد.

از جمله مهمترین عوامل تعمیرات لوله کشی ساختمانی می توان به لوله کشی غیر اصولی، پوسیدگی لوله، عدم عایق بندی مناسب لولا ها، یخ زدگی داخل لوله ها، استهلاک لوله های آب، فشار زیاد آب و… اشاره کرد که هر کدام با روش های تعمیرات لوله کشی ساختمانی قابل تعمیر هستند.

پیشنهاد میکنم برای درک بهتر ابتدا مقاله تاسیسات لوله کشی ساختمانی را مطالعه کنید‌.

تعمیرات لوله کشی ساختمانی

تعمیرات لوله کشی ساختمانی

انواع تعمیرات لوله کشی ساختمانی 

هر کدام از تاسیسات لوله کشی ساختمانی عوامل و نشانه های گوناگونی در قبال تعمیرات از خود به نمایش میگذارند. در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی انواع تعمیرات لوله کشی ساختمانی که شامل فاضلاب، آب ، گاز، پکیج و شوفاژ، ظرفشویی و روشویی، توالت فرنگی هستند، میپردازیم.

تعمیرات لوله کشی ساختمانی

تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمانی 

در این قسمت از مقاله ما قصد داریم عوامل و دلایل تعمیرات لوله کشی فاضلابی، نحوه تعمیرات و…  در تاسیسات لوله کشی فاضلاب ساختمانی را بررسی کنیم . در ادامه با ما همراه باشید . 

عوامل بروز نیاز به تعمیر در لوله های فاضلابی:

در هنگام ساختمان سازی شما نیاز دارید توجه بسیاری به سیستم لوله کشی فاضلاب آن داشته باشید تا در طول زمان با مشکل تعمیرات لوله کشی ساختمانی مواجه نشوید.

خیلی از ساختمان ساز ها به دلایلی از جمله کاهش هزینه دست به کاهش کیفیت لوله کشی میزنند بی خبر از آن که با گذشت زمان هزینه های بیشتری به آنها تحمیل میشود.

تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمانی

تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمانی

از جمله عواملی که لوله های فاضلاب ساختمانی را به تعمیرات دچار میکند موارد زیر می باشد.

  • قرار دادن حجم زیادی از مصالح بر روی لوله ها
  • عمق نا مناسب لوله ها و فشار وارده بر آن 
  • استفاده از لوله های بی کیفیت 
  • نصب اشتباه لوله ها 
  • وارد شدن اجسام خارجی به درون لوله ها و مسدود کردن ان 
  • فرسوده شدن لوله ها در طول زمان

علائم نشان دهنده تعمیرات لوله کشی فاضلاب: 

  1. انتشار بوی نامطبوع در ساختمان 
  2. ایجاد نم زدگی به رنگ کرم یا زرد در دیوار ها، سقف و یا کف ساختمان، 
  3. بالا زدن چاه آب فاضلاب در حمام ،دستشویی و حیاط

در صورت مشاهده یکی از سه نشانه ذکر شده، به احتمال خیلی زیادی شما نیاز دارید تا دست به تعمیرات لوله کشی فاضلاب زده و به دنبال تعمیرکار بگردید.

تعمیرات لوله کشی آب ساختمانی

در سیستم لوله کشی آب معمولا با ترکیدگی لوله در طول زمان مواجه می شوید که شما را وادار به مراجعه به تعمیرکار میکند.

معمولا نشتی آب محل ترکیدگی را مشخص میکند ولی از آنجایی که علم لوله کشی نیز مانند سایر علوم‌پیشرفت داشته، دستگاه های با هزینه های بالا وجود دارند که محل نشتی لوله را به سادگی پیدا میکنند.

در نتیجه تعمیرکار برای انجام تعمیرات لازم جنس لوله و نحوه نصب لوله کشی را سنجیده و بهترین تعمیر را برای آن در نظر میگیرد .

تعمیرات لوله کشی آب ساختمانی

تعمیرات لوله کشی آب ساختمانی

تعمیرات لوله کشی گاز ساختمانی

همانطور که مشخص است یکی از حساس ترین تاسیسات لوله کشی ساختمانی لوله کشی گاز است که تعمیرات ان باید به سرعت و دقت بالایی صورت گیرد.

مهم ترین دلایل نیاز لوله گاز به انجام تعمیرات شامل لوله کشی نادرست در ابتدا، استفاده از لوله گاز های بی کیفیت، خوردگی مواد لوله گاز ها و… است . توجه داشته باشید که نشتی لوله گاز به سرعت با نشر بوی گاز قابل رویت میباشد.

تعمیرات لوله کشی گاز ساختمانی

تعمیرات لوله کشی گاز ساختمانی

اولین اقدامی که شما بعد از اطلاع یابی از نشتی گاز باید انجام دهید، بستن شیر گاز است. لطفا انجام تعمیرات لوله کشی گاز ساختمانی را به متخصص لازم و تعمیرکار حرفه ای بسپارید و خود برای آن اقدامی انجام ندهید.

برخلاف سیستم های لوله کشی اب و فاضلاب استفاده از لوله ها بعد از تشتی در سیستم گاز بسیار خطرناک میباشد. تعمیرکار معمولا برای انجام تعمیرات لوله کشی گاز ساختمانی از مایع نشت یاب استفاده می کند. 

برای مطالعه بیشتر در مورد سیستم لوله کشی گاز و انواع لوله گاز ها مقاله بررسی لوله گاز و انواع آن را مطالعه نمایید .

تعمیرات لوله کشی پکیج و شوفاژ 

در دنیای مدرن امروز بخاری ها و آبگرمکن های قدیمی جای خود را به پکیج و شوفاژ داده اند به طوری که به یک عضو ثابت خانه ها برای تامین آب گرم و گرمایش فضای خانه تبدیل شده اند.برای انجام تعمیرات مربوط به پکیج و شوفاژ پیشنهاد میکنم به نمایندگی فروش پکیجی که در اختیار دارید مراجعه کنید‌. این نمایندگی ها با کمترین هزینه و بهترین کارآمد کار انجام تعمیرات لوله کشی پکیج را انجام میدهند‌.

تعمیرات لوله کشی پکیج و شوفاژ

تعمیرات روشویی و ظرفشویی

ظرفشویی و روشویی ممکن است با مشکل گرفتگی لوله به دلایل مختلف اعم از ورود چربی به لوله، قطر پایین لوله، ورود مو به لوله، ایجاد رسوب و جرم و اشیاء مختلف مواجه شود‌ بسیاری از مردم برای رفع گرفتگی لوله از اسید های مختلف استفاده میکنند که امری کاملا اشتباه است زیرا گرفتگی لوله به انجام تعمیرات لوله کشی نیاز دارد.

در این راستا توجه داشته باشید که حتما از تعمیر کار برای رفع گرفتگی لوله استفاده کنید تا نتیجه ای دائمی به همراه داشته باشد. اسید ها به مدت کوتاهی گرفتگی لوله را رفع میکنند اما به سرعت قابل بازگشت است‌ .

تعمیرات لوله کشی ظرفشویی و روشویی

تعمیرات لوله کشی ظرفشویی و روشویی

تعمیرات توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی فرآیندی پیچیده می باشد که حتما برای نصب آن به یک متخصص لوله کشی نیاز است. خرابی توالت فرنگی مربوط به بخش مخزن ، کاسه و یا بخش متصل به زمین نیاز به تعمیرات خاصی ندارد و افراد علاقه مند میتوانند خود تیز این تعمیرات را انجام دهند.

از مشکلات رایج توالت فرنگی که نیاز به تعمیرکار حرفه ای برای انجام تعمیرات ان دارد ، خرابی فلاش، شناور ک نشتی آن است. در این راستا فرد تعمیرکار باید با در نظر گرفتن جنس و نوع توالت فرنگی و انواع لوله های به کار گرفته شده در ان ، تعمیرات حرفه ای آن را انجام دهد.

تعمیرات لوله کشی توالت فرنگی

تعمیرات لوله کشی توالت فرنگی

سخن پایانی

بی دلیل نمی باشد که امر لوله کشی و تعمیرات لوله کشی ساختمانی یک تخصص محسوب شده و نیاز به متخصص دارد‌.

انجام تعمیرات لوله کشی ساختمانی کار هر کسی نیست زیرا امری حساس در صنعت ساختمان سازی به حساب می آید. در نتیجه اکر یکی از تاسیسات ساختمانی خانه و یا ساختمان شما دچار نقص و مشکلی شد، حتما به سراغ تعمیرکار حرفه ای لوله کشی بروید.