انواع لوله صنعتی ساختمانی

خرید لوله صنعتی ساختمانی

ما در الو آهن انواع لوله صنعتی ساختمانی را به طور کلی در 4 دسته تقسیم کرده ایم که در ادامه شما می توانید با آنها آشنا شده و برای خرید و اطلاعات بیشتر وارد بخش تخصصی هر کدام از آنها شوید.

1) خرید لوله صنعتی ساختمانی مانیسمان

لوله مانیسمان برای اولین بار توسط برادران مانیسمان اختراع شد و علت این نام‌گذاری نیز همین است.

این لوله صنعتی ساختمانی که به آن لوله بدون درز نیز گفته می‌شود لوله‌ای است که روش تولید و ساخت آن به نحوی است که بدنه‌ای یکدست و بدون درز دارد و هیچ نوع جوش‌کاری بر روی آن صورت نگرفته است.

لوله فلزی مانیسمان، نوعی لوله فولادی بدون درز است که در صنایع برای نصب در سیستم‌های لوله‌کشی و تأسیسات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید لوله مانیسمان بر خلاف سایر انواع لوله فلزی و لوله های فولادی درزدار، از روش جوشکاری استفاده نمی‌شود.

لوله صنعتی ساختمانی مانیسمان بدون درز است و در حین نقل و انتقال سیالات به دلیل استحکام و دوام بالای که دارد در برابر فشارهای بسیار بالا مقاوم است.

هیچ‌گونه جوشی روی این لوله صنعتی ساختمانی مشاهده نمی‌شود و این امر یکی از بارزترین مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

2) خرید لوله صنعتی ساختمانی سیاه درزدار

لوله سیاه درزدار برخلاف انواع بدون درز با استفاده از ورق نورد گرم با ورق سیاه ساخته می‌شوند. به این دلیل که رنگ آنها به علت اکسید آهن ایجاد شده در حین تولید، تیره می‌شود، به این اسم شناخته می‌شوند.

برای ساخت این لوله صنعتی ساختمانی در ابتدا با استفاده از روش‌های متداول شکل‌دهی به ورق، آن را به شکل پروفیل‌های دایره ای شکل در می آورند و سپس دو لبه ورق را با استفاده از جوشکاری به هم متصل می‌کنند، و سپس آنها را با استفاده از دستگاه برشکاری به اندازه های دلخواه برش می‌دهند.  به همین دلیل هم قیمت ورق سیاه به طور مستقیم بر هزینه ساخت آنها تاثیر دارد.

این نوع لوله فلزی ها برای لوله کشی های شوفاژ و تهویه مطبوع و سیستم های لوله کشی استفاده می شود. قابل ذکر است که این لوله صنعتی ساختمانی در لوله کشی تاسیسات برق نیز کاربرد دارد.

3) خرید لوله فلزی گالوانیزه

در صنعت آهن آلات، بر روی فلزاتی که نسبت به خوردگی آسیب پذیر می باشند پوششی از فلز روی قرار می دهند که این پوشش برای حفاظت از فلز در برابر خوردگی و آسیب پذیری می باشد و این عمل توسط گالوانیزاسیون صورت می گیرد.

پوشش قرار داده شده در عمل گالوانیزاسیون شامل لایه ای از فلز روی و ترکیباتی از آهن می باشد.در مورد لوله های فولادی نیز برای حفاظت از این لوله ها در برابر خوردگی و آسیب پذیری پوششی از فلز روی بر روی آن قرار می دهند که به آن ها لوله گالوانیزه گفته می شود.

لوله صنعتی ساختمانی گالوانيزه در بازار به طول شش متر در دسترس هستند. بعد از تولید، ابتدا و انتهای آن ها رزوه شده است و استاندارد دنده های این لوله طبق استاندارد NPT است و به وسیله دنده های پیچی که در ابتدا و انتهای لوله ها است، به هم متصل می شوند و سپس آب بندی می شوند.

به هیچ وجه برای اتصال لوله های گالوانیزه، جوشکاری نباید انجام بگیرد زیرا حرارت جوشکاری باعث از بین رفتن روکش فلز روی این لوله صنعتی ساختمانی شده و باعث تولید دود سفید می شود. این دود سفید موجب آلودگی محیط، مسمومیت و آسیب به دستگاه تنفسی می شود.

4) خرید لوله صنعتی ساختمانی هیدرولیک

لوله صنعتی ساختمانی هیدرولیک، حمل و نقل مایع را از یک مکان به مکان دیگر فراهم می کند . یک شیلنگ هیدرولیک به طور خاص طراحی شده است تا بتواند مایع هیدرولیکی را به داخل یا در میان قطعات هیدرولیک ، دریچه ها، موتورها و ابزارها انتقال دهد .

خاصیت انعطاف پذیری در این لوله صنعتی ساختمانی، تقویت شده است و معمولا با چند لایه تقویتی ساخته می شود ، زیرا سیستم های هیدرولیکی اغلب در فشار بالا یا فشار بسیار زیاد عمل می کنند .

لوله صنعتی ساختمانی هیدرولیک بخش مهمی از یک سیستم هیدرولیک است . به علاوه طراحی و ایجاد یک سیستم هیدرولیک نسبت به ایجاد یک سیستم لوله کشی معمولی بسیار متفاوت است .