به صورت کلی لوله آب های موجود در بازار به 7 دسته تقسیم می شوند. برای مشاهده هر نوع از لوله آبی که مد نظر دارید که به همراه قیمت لوله آب در صفحه قرار دارند، روی دکمه مورد نظر کلیک کنید.

لیست قیمت لوله آب

قیمت لوله آب بیش از هر چیز به برند سازنده آن بستگی دارد. برندهای زیادی در زمینه تولید لوله آب در داخل و خارج از کشور فعالیت دارند. در صورتی که به دنبال دریافت لیست قیمت لوله آب هستید، بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا وارد صفحه لیست قیمت شوید. در آنجا می توانید لیست قیمت تمام برندهای لوله آب را مشاهده کنید

تاریخچه لوله آب

تاریخچه لوله کشی و استفاده از انواع لوله ها از جمله لوله آب به تمدن های باستانی ایران ، چین ، یونان، هند و روم برمیگردد ؛ جایی که اولین سیستم های انتقال آب ، فاضلاب و حمام های عمومی ساخته شده اند. در زبان انگلیسی کلمه ای تحت عنوان PLUMBER ( لوله کش) وجود دارد که از واژه رومی Plumbum  به معنی ( سرب) گرفته شده است. ربط این موضوع به لوله آب از آنجایی شروع میشود که در روم باستان از سرب برای ساخت لوله آب، زهکشی و حمام استفاده می شد. کانال آبی که توسط ژولیوس فرانتوس طراحی شد، توانایی حمل روزانه 1 میلیون لیتر آب به شهر را داشت؛ ولی انتقاداتی از جمله مسمومیت رومیان به دلیل لوله آب های سربی به آن وارد بود.

لوله آب

نوسوس، اولین تمدنی بود که توانست یک سیستم خوب برای آبرسانی تمیز با استفاده از لوله آب سفالی ایجاد کند؛ همچنین آن ها این لوله آب ها را برای دفع فاضلاب به کار می بردند .
البته باستان شناسان ایرانی توانسته اند در محوطه ای به نام فراش یک سیستم آبرسانی 5 هزار ساله از جنس لوله آب سفالی کشف کنند که نشان میدهد ایرانیان باستان نیز به خوبی از لوله آب های سفالی بهره برده اند.

انواع لوله آب

در ادامه می رویم که بفهمیم لوله آب ها از نظر جنس ساخت، کارکرد و نوع به چه طریقی طبقه بندی می‌شوند. به طور کلی لوله های انتقال آب و فاضلاب به 3 دسته کلی لوله گالوانیزه ، پلاستیکی و چدنی تقسیم می شوند. البته هر کدوم از این دسته ها انواع و مثال های متفاوتی دارند که با هم بررسی می کنیم .

1) لوله آب های گالوانیزه:

در واقع به معادل آهنی که با فلز روی پوشانده شده باشد، گالوانیزه گفته میشود . لوله آب های گالوانیزه در زبان بازاری به لوله آب های آهنی سفید نیز شناخته شده اند. فرایند روکشی روی بر آهن، به عمل گالوانیزاسیون مشهور است که موجب حفظ فلز از اکسایش و خورندگی می شود. نکته قابل توجه این است که این خاصیت حتی پس از شکسته شدن پوشش گالوانیزه نیز باقی میماند.

این لوله آب ها از ورقه های فولادی نرمی که مفصل آن ها به هم جوش خورده، ساخته شده و با قطر های ۱۲ میلی متر الی ۱۵ سانتی متر در دسترس هستند. این لوله آب ها قابلیت شکل پذیری و اتصال آسان را دارا و برای انتقال مایعات بسیار مناسب هستند. متوسط عمر این لوله آب ۱۰ سال می باشد. لوله آب های گالوانیزه به ۲ دسته آهنی و فولادی تقسیم می‌شوند. نوع آهنی آن به ۲ صورت سنگین و سبک ساخته می شود . این نوع لوله آب از نوع فولادی آن سنگین تر و مقاومت بیشتری دارد. از طرفی لوله آب های فولادی علاوه بر سبک بودن در اثر مجاورت با آب سخت تر می‌شوند.

لوله گالوانیزه

سه برند درپاد تبریز، سپنتا و ساوه از جمله بزرگ ترین و بهترین تولید کنندگان داخلی لوله گالوانیزه هستند که شما می توانید برای مشاهده لیست قیمت لوله آب گالوانیزه و خرید آن ها از سایت الو آهن بر روی عکس های زیر کلیک کنید.

گروه صنعتی درپاد تبریز
خرید لوله درزدار برند سپنتا
گروه صنعتی ساوه

2) لوله آب های چدنی:

این نوع لوله آب با مقاومت بالا و طول عمر زیاد معمولا در سیستم های توزیع شهری و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد. لوله آب های چدنی به علت ضخامت زیاد صدا را تا حد زیادی کاهش میدهند. مقرون به صرفه بودن ، قابلیت نصب در رو و زیر زمین ، در دسترس بودن و تطبیق پذیری با ساختمان ها از مزایای دیگر آن میباشد. این لوله آب ها 5 تا 120 سانتی متر قطر دارند و حدود 100 سال عمر مفید آن ها است. در مقابل به دلیل سنگینی زیاد، نصب و حمل آن طول میکشد ؛ همچنین در برابر مواد شیمیایی آب حساس است و زود خورده میشود.

3) لوله آب های پلاستیکی:

پر کاربرد ترین و متنوع ترین لوله آب ، لوله آب های پلاستیکی هستند و مهمترین دلیل این امر، کم هزینه بودن آن است . در لیست زیر نام انواع لوله آب های پلاستیکی را گذاشته ام و در ادامه به بررسی معروف ترین های آنها می پردازیم .

لوله پنج لایه

این نوع لوله آب را می توان جدیدترین نسل از لوله ها معرفی کرد که تمام ویژگی های لوله های نسل خود را دارا است. لوله پنج لایه همانطور که از نامش پیداست، دارای ۵ لایه است. ۲ لایه پلی اتیلن، ۲ لایه چسب و ۱ لایه آلومینیوم ساختار این لوله آب ها را تشکیل می دهد. همانطور که مشاهده می کنید، این لوله از ترکیب لایه های پلاستیکی و فلزی ساخته شده است و قادر است خواص هر دو نوع لوله آب را همزمان داشته باشد.

دو برند نیوپایپ و سوپرپایپ از بزرگ ترین تولید کنندگان لوله های پنج لایه هستند که شما می توانید از طریق عکس های زیر، لیست قیمت لوله آب پنج لایه را مشاهده و برای خرید اقدام کنید.

برند نیوپایپ
برند سوپرپایپ

لوله تک لایه

لوله ها تک لایه که با نام لوله سبز نیز مشهور هستند، یکی از پرکاربردترین لوله ها در انتقال آب در مصارف خانگی است. آذین لوله در تولید لوله تک لایه یکه تازی می کند. این شرکت لوله های خود را در دو دسته لوله تک لایه و لوله فویلدار تک لایه به فروش میرساند. شما می توانید لیست قیمت لوله آب تک لایه را از طریق عکس زیر مشاهده کنید.

برند آذین لوله

لوله پلی اتیلن جوشی

لوله های پلی اتیلن معمولا بصورت جوش لب به لب بوسیله دستگاه جوش پلی اتیلن در درجه حرارت و زمان معین و استاندارد به یکدیگر متصل و جوش داده می‌شوند. از این رو به این نوع لوله‌ها،  لوله پلی اتیلن جوشی می گویند. شرکت پلیران از مهم ترین تولید کنندگان داخلی این لوله ها است که شما می توانید لیست قیمت لوله آب پلی اتیلن جوشی را از طریق کلیک بر روی عکس زیر مشاهده کنید.

شرکت پلیران

لوله پلی اتیلن پیچی

لوله پلی اتیلن پیچی از طریق مادگی لوله ها متصل می شود، در نتیجه نیازی به جوش ندارد. صنعت کشاورزی را می توان مهمترین کاربرد این نوع لوله آب در نظر گرفت. همچنین از اتصالات پلی اتیلن پیچی نیز در پروژه‌ های کوچک با خطوط لوله سایز پایین استفاده می ‌شود. همانند لوله پلی اتیلن جوشی، شرکت پلیران نقش مهمی در تولید لوله های پلی اتیلن پیچی ایفا می کند. برای مشاهده لیست قیمت و خرید این نوع لوله آب بر روی عکس زیر کلیک کنید.

شرکت پلیران

لوله پلیکا

لوله پلیکا از جنس پلیمر pvc و upvc است. در واقع بهتر است بگوییم لوله پلیکا همان لوله های خاکستری pvc یا upvc است. این نوع لوله آب به دلیل اینکه اولین سازنده آن ها پلیکا نام داشت، به لوله های پلیکا مشهور شدند.  پلیمر گلپایگان معتبر ترین و بزرگترین تولید کننده لوله پلیکا در کشور است که شما می توانید لیست قیمت لوله آب پلیکا را در سایت الو آهن از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

برند پلیمر گلپایگان

لوله پوش فیت

امروزه تقریبا لوله فلزی جای خود را در سیستم های فاضلابی به لوله پوش فیت و یا لوله پلیکا واگذار کرده است. لوله پوش فیت معمولا با لوله پلیکا و لوله پلی اتیلن بسیار مقایسه می شود اما از این مقایسه سربلند بیرون آمده است زیرا مزایای لوله پوش فیت به مراتب از معایب آن نسبت به لوله پلیکا بیشتر است.

پلیران، پلیران سایلنت و نیوفلکس از بزرگترین تولید کننده های لوله پوش فیت هستند. شما می توانید لیست قیمت لوله آب لوله پوش فیت تولیدی توسط این شرکت ها را از طریق عکس های زیر مشاهده کنید.

شرکت پلیران
شرکت پلیران سایلنت
نیوفلکس

بهترین برند های لوله آب

در این قسمت از مطلب میخواهیم با برترین برند های تولید کننده لوله آب در ایران آشنا شویم.

توچه به برند های تولید کننده لوله آب می تواند کار شما را در انتخاب این محصولات و قیمت لوله آب راهنمایی کند.

پلی ران اتصال

برند پلی ران اتصال، یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید لوله آب است که توانسته با استفاده از متخصصان و دانش روز دنیا ، 156 نوع مختلف لوله آب تولید کند. پلی ران اتصال با شروع کار خود از اوایل دهه 50 ، با نیم قرن تلاش و پشتکار موفق به اخذ گواهی نامه ها و استانداردهای متعدد و کسب عنوان صنعت برتر کشور، در سال های 95 و 96 شد.

یزد بسپار

شرکت یزد بسپار کار خود را با هدف ساخت لوله آب و اتصالات پلیمری در یزد شروع کرد و توانست با تولید محصولات استاندارد و با کیفیت ، در سال 90 عنوان نخستین شرکت دارای استاندارد ملی ایران در زمینه لوله و اتصالات لوله آب پوش فیت به خود اختصاص دهد. قابل توجه است که این برند موفق به کسب گواهینامه ایزو در رضایتمندی مشتری شده است.

سوپرپایپ

(ما همیشه آغاز گریم) شعاری بود که تحولی عظیم در صنعت لوله سازی ایجاد کرد. این شعار شرکتی بود که کار خود را با لوله آب های پنج لایه تلفیقی شروع کرد .این شرکت به عنوان اولین و تنهاترین شرکت غیر اروپایی دارنده گواهی نامه فنی اتحادیه اروپا در زمینه سیستم لوله کشی (+ 2) می باشد.

لوله آسیا

لوله آسیا یکی دیگر از شرکت های برتر استان اصفهان در تولید لوله آب می باشد که در همان ابتدای کار شایستگی خود را با کسب گواهی SGS و 9002 Benchmark استرالیایی نشان دهد. همچنین محصولات این برند با ضمانت 10 ساله و دارای نشان استاندارد ملی در اختیار مشتری قرار میگیرد.

گیتی پسند اصفهان

آذین لوله سپاهان، نیوپایپ و نیوفلکس هر سه از کارخانه های زیرمجموعه شرکت مشهور گیتی پسند اصفهان هستند .

شرکت آذین لوله سپاهان با بهره‌مندی از دانش و ماشین آلات روز دنیا محصولات با کیفیتی را ساخته که توانسته اند استانداردهای فراوانی از جمله گواهی ایزو از آلمان، گواهی نامه انطباق محصول با استاندارد اتحادیه اروپا و کشور روسیه، اکرودیته استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران ، گواهی بهداشت از کشور انگلستان را در طراحی و تولید محصولات خود از جمله لوله آب دریافت کند.

همچنین شرکت های نیوپایپ و نیوفلکس نیز با سابقه عالی خود توانسته اند اسم خود را به عنوان تاپ های صنعت لوله سازی ثبت کنند.

قیمت انواع لوله آب

در آخرین قسمت این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به رنج قیمت لوله آب های مختلف بیندازیم . البته با توجه به شرایط فعلی این رقم ها همواره در حال تغییر هستند و برای اطلاع دقیق از آن ها لازم است تا با شرکت مربوطه تماس گرفته شود.

لوله آب

قیمت لوله آب گالوانیزه:

این نوع لوله آب بر اساس قطر و طولی که دارند در رنج 25,000 تا 29,000 تومان ( در واحد کیلوگرم) قیمت گذاری می شوند . قابل ذکر است که تمامی برند هایی که در قسمت قبل نام برده شد، در محدوده همین رنج هستند.

قیمت لوله آب چدنی:

قیمت گذاری لوله آب های چدنی در دو واحد کیلوگرم و متر انجام می‌شود. تقریبا تمامی برند های مطرح لیست قیمت های خود را در رنج 5,000 الی 10,000 تومان (کیلوگرم) و 200,000 الی 400,000 تومان (متر) گذاشته اند.

قیمت لوله آب پلاستیکی:

لوله آب های پلاستیکی همگی تقریبا در رنج قیمت 100,000 تا 200,000 تومان (متر) قرار گرفته اند.

جمع بندی

به عنوان جمع بندی می توانیم بگوییم که بشر توانسته با علم و دانش خود لوله آب های ابتدایی از جمله سربی و سفالی را به لوله آب های پیشرفته امروزی ارتقا دهد؛ در نتیجه سیستم های انتقال آب ساده به سیستم های پیچیده و عالی تبدیل شدند.

امروزه برند های بسیاری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا هر لحظه لوله آب های بهتری از نظر کارکرد می سازند که موجب پدید آمدن تعداد کثیری از انواع لوله شده است.

گروه تاسیسات صنعتی-ساختمانی الو آهن افتخار همکاری با برند های معتبر لوله آب را داشته و تمامی محصولات این برند ها را در زمینه تاسیسات ساختمانی را به فروش میرساند‌.

شما میتوانید انواع لوله آب را هم به صورت حضوری از طریق فروشگاه که آدرس آن در سایت ذکر شده و یا غیرحضوری از طریق صفحه فروشگاه الو آهن در سریعترین زمان ممکن خریداری کنید و بهترین قیمت لوله آب و ضمانت پس از فروش را از نمایندگی رسمی تاسیسات ساختمانی تجربه کنید.